Σχολικός εκφοβισμός

Α. Βιβλία
 
Βιβλία επιμορφωτικού προγράμματος του ΥΠΠΕΘ:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Βεγιάννη, Ε. (2011). Η αντίληψη και η συμβουλευτική παρέμβαση του εκπαιδευτικού της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γύρω από τον σχολικό εκφοβισμό (Bullying). Μεταπτυχιακή εργασία. Πάτρα: Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Πατρών. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: nemertes.lis.upatras.gr/jspui/bitstream/10889/5026/1/Nimertis_Vegianni(ptde).pdf (20/06/2016).
 
Μπίκα, Χ. (2011). Μορφές μαθητικής επιθετικότητας στο γυμνάσιο: Μια μελέτη περίπτωσης. Μεταπτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: edu.pep.uoi.gr/eeee/images/ergasies/Mpika.pdf (20/06/2016).
 
Χηνάς, Π., & Χρυσαφίδης, Κ. (2000). Επιθετικότητα στο Σχολείο: Προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση. Αθήνα: ΥΠΕΠΘ - Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: www.pi-schools.gr/download/lessons/social/entypa/epithet1.pdf (20/06/2016).
 
 
Β. Άρθρα - Ανακοινώσεις σε συνέδρια

Βλάχου, Μ., Βotsoglou, K., & Ανδρέου, Ε. (2016). Πρώιμες μορφές σχολικού εκφοβισμού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 5(1), 17-45. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/hjre/issue/archive (17/05/2016).

Γκιούλη, Ζ. (2015). Πολιτισμική - εθνοτική ετερότητα και βία στα σχολεία της Ροδόπης: Οι αντιστάσεις των εκπαιδευτικών. Νέος Παιδαγωγός, 6, 202-210. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: neospaidagogos.gr/periodiko/archives.html (06/02/2016).

Γκουλιάμα, Α. (2014). Έμφυλα χαρακτηριστικά της ενδοσχολικής βίας: Τα φύλα ως υποκείμενα και ως αντικείμενα του σχολικού εκφοβισμού. Στο Π. Σαλίχος & Σ. Αλεβίζος (Επιμ.), Το Φαινόμενο του Εκφοβισμού στο Σχολικό και Διαδικτυακό Περιβάλλον: Με το βλέμμα στην Ευρώπη». (σ. 211-229). Πρακτικά 1ου Επιστημονικού Συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά του Σχολικού Εκφοβισμού. Αθήνα 11-12/06/2014. Αθήνα: Το Χαμόγελο του Παιδιού. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: www.hamogelo.gr/4-1/2533/Tomos-Praktikon-toy-1oy-Episthmonikoy-Synedrioy-toy-Eyropaikoy-Diktyoy-kata-toy-Sxolikoy-Ekfobismoy-(EAN) (11/06/2016).
 
Δεμερτζή, Τ., & Κοψιδάς, Ο. (2016). Σχολικός εκφοφισμός - Η περίπτωση του θύτη. Χαρακτηριστικά συμπεριφοράς και διδακτικές πρακτικές για τονπεριορισμό του φαινομένου. Εκπαιδευτικός κύκλος, 4(3), 62-70. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: educircle.gr/periodiko/index.php/proigoymena-teyxi (15/12/2016).
 
Καλύβας, Κ. (2016). Σχολικός εκφοβισμός, Το κλινικό προφίλ του θύτη και η αντιμετώπιση του φαινομένου στη σχολική μονάδα. Εκπαιδευτικός κύκλος, 4(2), 161-169. Διαθέσιμο στον διαδικτυακό τόπο: educircle.gr/periodiko/index.php/proigoymena-teyxi (05/09/2016).

Κιουλάνης, Σ., Παναγιωτίδου, Α., Πασχαλίδου, Α., Χαρπαντίδoυ, Ζ., Πατρωνίδου, Δ., Γεωργιάδου, Α., Γιαμαλής, Ν., & Σισμανίδης, Ι. (2016). Building the School of the Future: Ένα διαδικτυακό project στην προοπτική ενίσχυσης της αλληλεπίδρασης μεταξύ των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Εκπαιδευτικός κύκλος, 4(1), 79-97. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: educircle.gr/periodiko/index.php/proigoymena-teyxi (01/06/2016).

Κόκκινος, Κ., & Αντωνιάδου, Ν. (2013). Κυβερνο-εκφοβισμός και κυβερνο-θυματοποίηση σε παιδιά και εφήβους: Συχνότητα εμφάνισης και παράγοντες επικινδυνότητας. Προσχολική & Σχολική Εκπαίδευση, 1, 138-169. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/education/issue/archive (11/06/2016).

Κουρκούτας, Η., & Κοκκιάδη, Μ. (2015). Από τη σχολική βία και τον ενδοσχολικό εκφοβισμό στο «ενταξιακό σχολείο». Επιστημονική Επετηρίδα, 8, 56-89. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/jret/issue/archive (11/06/2016).
 
Λογιώτης, Γ., Μάλαμας, Κ., & Παπατριανταφύλλου, Α. (2015). Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού: Έρευνα και παρέμβαση στη σχολική κοινότητα. Στο Δ. Κολοκοτρώνης Δ. Λιόβας Β. Στεφανίδης Κ. Σταθόπουλος Η. Λιάκος Α. Κοντογεωργίου & Σ. Δέγγλερη (Επιμ.), 1ο πανελλήνιο συνέδριο για την προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας. (σ. 247-257). Πρακτικά Συνεδρίου. Τόμος Α΄. Λάρισα 23-25/10/2015. Λάρισα: Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας - ΠΤΔΕ, Προσχολικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας του ΤΕΙ Θεσσαλίας. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο:synedrio.eepek.gr/index.php/ (31/08/2016).

Λύχνου, Κ., & Αντωνοπούλου, Αικ. (2016). Οι ρόλοι που υιοθετούν οι μαθητές/τριες όταν γίνονται μάρτυρες εκφοβισμού στο σχολείο και οι σχέσεις τους με τις πεποιθήσεις ενσυναίσθησης και αυτεπάρκειας. Προσχολική & Σχολική Εκπαίδευση, 2, 1-14. Διαθέσιμο στον διαδικτυακό τόπο: ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/education/issue/archive (04-10-2016). 

Μάνεσης, Ν., & Λαμπροπούλου, Α. (2014). Σχολικός εκφοβισμός: Ενέργειες εκπαιδευτικών για την πρόληψη και την αντιμετώπισή του. Παιδαγωγική Θεωρία & Πράξη, 7, 83-89. Διαθέσιμο στον διαδικτυακό τόπο: www.pedagogy.gr/index.php/arxeio-teuxwn (16-06-2016).

Νεστορίδου, Αικ., Καρακάση, Α., Ζάγκαλ, Θ., & Δασκαλάκη, Α. (2010). Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Τεχνολογικά Χρονικά, 22, 22-27. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: ejournals.teiath.gr/index.php/TECHXRON/issue/archive (11/06/2016).

Φλουρής, Γ. (2013). Σχολικός εκφοβισμός - Bullying. Σκέψυ, 5, 418-433. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: sites.google.com/a/aigaion.org/skepsy/home/teuche-periodikou/teuchos-5 (10/06/2016).
 
Χριστοφορίδου, Ε., Ντουλαπτσή, Ζ., & Πλιόγκου, Β. (2014). «Υπάρχουν παιδιά, που δεν θέλουν να ξαναέρθουν στο σχολείο, γιατί φοβούνται…»: Απόψεις νηπιαγωγών για το σχολικό εκφοβισμό. Στο Χ. Μπαμπούνης (Επιμ.), Παιδική Ηλικία: Κοινωνιολογικές, Πολιτισμικές,  Ιστορικές και Παιδαγωγικές Διαστάσεις. (σ. 1192-1198). Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ, υπό την αιγίδα του Κέντρου Έρευνας Επιστήμης και Εκπαίδευσης (ΚΕΕΠΕΚ), Αθήνα, 11-14/04/2013. Αθήνα: ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ - Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών, Εργαστήριο Κοινωνικών Επιστημών. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: auth.academia.edu/VassilikiPliogou (22/06/2016).
 
Χαμζαδάκη, Γ. (2016). Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός: Μια διαφορετική προσέγγιση μέσα από το παράθυρο της τέχνης. Στο Σ. Παπαδόπουλος (Επιμ.), Τέχνη και Πολιτισμός στο Σχολείο του 21ου αιώνα. (σ. 255-264). Πρακτικά Ημερίδας. Αλεξανδρούπολη 21/06/2015. Αλεξανδρούπολη: ΘΑΛΗΣ «Το Θέατρο ως μορφοπαιδευτικό αγαθό και καλλιτεχνική έκφραση στην εκπαίδευση και την κοινωνία» ~ www.theduarte.org - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών - Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: simospapadopoulos.com/wp-content/uploads/THEDUARTE-PRAKTIKA-ALEXPOLIS-SIMOS-PAPADO-TEXNI-K-POLITISMOS-STO-SXOLEIO-TOU-21OY-AIONA-2016_FINAL.pdf (24/06/2016) 
 
Γ. Πρακτικά συνεδρίων
 
 
Πρακτικά 1ου Επιστημονικού Συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά του Σχολικού Εκφοβισμού. Αθήνα 11-12/06/2014. Αθήνα: Το Χαμόγελο του Παιδιού. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: www.hamogelo.gr/4-1/2533/Tomos-Praktikon-toy-1oy-Episthmonikoy-Synedrioy-toy-Eyropaikoy-Diktyoy-kata-toy-Sxolikoy-Ekfobismoy-(EAN) (11/06/2016).
 
Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου "Σχολική Βία και Εκφοβισμός". Θεσσαλονίκη 08-10/04/2016. ΘεσσαλονίκηΠεριφερειακή Δ/νση Α/θµιας & Β/θµιας Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας . Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: www.synedrioparatvias.kmaked.eu/